Мениджмънт тип „ципура”

Описание

Ципурата е вкусна риба със странен вид, където не си сигурен коя страна е обърната към тебе, защото всъщност виждаш и двете й очи.

Подобен принцип съществува при някои мениджъри, които се извъртат на която страна им е изгодно – според ситуацията.

Когато е в присъствието на висшия мениджмънт „ципурата” е служител за пример: бизнесът поставя на първо място, себе си на последно. Но когато са ...

Прочети цялата →
0

Роден принос: умения за провал на преговори

Имейлът, който получих, съдържаше следния текст: „Здравейте, ние сме фирма от град Д. и се занимаваме с продажба и обслужване на автомобили втора ръка. Моля, изпратете ни оферта за обучения. Поздрави и т.н.“

След първоначалното съмнение за вирус (отхвърлено, защото няма прикачен файл), позвъних на телефона в имейла, за да науча повече по запитването. Женски глас ми обясни, че щом правим обучения, ...

Прочети цялата →
0

Говорене (или излагане) пред публика – изберете сами

Хората се делят на два типа по това как оценяват уменията си за говорене пред публика. Първите смятат, че това е нещо страшно и те не го могат, а вторите са убедени, че са родени оратори и всички ги харесват.

Веднага ще кажа, че за първите има шанс да се научат, а за вторите има вариант да се изложат катастрофално.

Тази статия ...

Прочети цялата →
0

„(За)дръжте таланта!“

woman_comp_sea_pexels-photo-319917Хората с потенциал или така наречените „таланти“ са най-ценният човешки капитал за всяка компания. Един типичен проблем е, че тъкмо ги идентифицирате и те вземат и напуснат! Особено боли, когато са инвестирани много време, обучения и средства.

Да си кажем направо – без таланти никоя компания не може да остане дълго на пазара. От друга страна талантите си знаят цената и ...

Прочети цялата →
0

5 начина да накараш шефа ти да те намрази (или обича)

 
gorilla-monkey-puppy-ape

 

Всеки човек има шеф. Служителите имат мениджър. Мъжът има жената, а папата – знаем кой. Обикновено човек не се старае да предизвика омразата на шефа си, но това често се получава от само себе си.

 

 

 

 

 

Поводи много. Например как да не се ядосваш на така наречения шеф, когато ти дава неадекватни задачи? Как да не го игнорираш, когато тъкмо ...

Прочети цялата →
0

Мит наречен „мултитаскинг“

 

hustle-and-bustle-1738072_1920

(мултитаскинг – изпълнение на няколко дейности едновременно)

 

 

 

 

Наскоро бях на среща в една голяма фирма и бях впечатлен от надпис в залата за срещи:

„Ние не използваме смартфоните си по време на среща, а Вие?“

Забавното е, че тази фирма е един от най-големите производители на смартфони (и не само). Припомних си стотиците срещи, на които съм присъствал, където почти всички участници ...

Прочети цялата →
0

ROI на усмивката или как клиентското обслужване носи повече от пари?

girl-behind-banknotes-41526

Питат ме често какво е ROI – return on investment, или възвръщането на инвестиция (от обученията). Наскоро видях жив пример за това. Нека ви разкажа.

Миналата седмица пътувах за среща с клиент в Благоевград, който е знае смисъла на ROI и е решил да направи инвестиция в обучения на своите служители. Спрях да заредя на бензиностанция още веднага след София – обичам да пътувам с ...

Прочети цялата →
0

Как да свършим „всичко“, дори когато времето не достига?

Лятната жега е може би най-неподходящото време да говорим за управление на времето. Мозъкът се размеква, дори и малка бира действа като приспивателно, а дългите дни ни карат да си мислим, че все ще има достатъчно време и за мотаене и за работа. Едва ли не очакваме, че работният ден е станал по-дълъг, а ние имаме време за „всичко“. Така ли е наистина?

glass-time-watch-business Прочети цялата →

0

История за банички, делегиране и мотивация

Познавате традиционната българска мазна баничка, която е изхранвала и продължава да изхранва изгладнелия рано сутрин, закъсняващ за работа българин/българка. През последните две три години тази традиция все повече намира израз в естествен капиталистически интерес към отваряне на баничарници на всякакви места, край които тече човекопотокът и го съблазняват с аромат на вкуснотия. Особено атрактивни са местата наричани носталгично „на кюше”, което в софийски превод ще рече – на всяка спирка на метрото.
Та моята история започва на люлинската спирка на ...

Прочети цялата →
0

Полезни съвети при даване на обратна връзка – 2 част

Feedback

– Въпроси с отворен край
Задавайте въпроси с отворен край за да подканите събеседника си да сподели повече детайли и да е по-обстоен.
Използвайте думи като:

– Какво?
– Как?
– Кой?
– Кажи ми?

Избягвайте затворените въпроси, когато се опитвате да извлечете повече информация от някого.

Избягвайте думи като:

– Направи ли ...

Прочети цялата →
0
Page 1 of 6 12345...»