Добре дошли на обучението на тема Умения за фасилитиране. Фасилитирането е споменавано като нова функция на мениджмънта. Фокусирайки се върху безпристрастието и превръщането на вземането на едно решение в лесна задача, фасилитирането може да доведе до по-добри решения като цяло за организацията. Това обучение ще изясни понятието фасилитиране, както и някои от методите за фасилитиране на малки срещи.

 

В края на обучението участниците ще:

• Дефинират понятието фасилитирам и определят целта му, както и ползите му.
• Изяснят за себе си ролята на фасилитатора и какъв следва да е фокусът му.
• Правят разлика между процес и идея в контекста на групови дискусии.
• Познават триковете и съветите за подготовка за фасилитиране
• Идентифицират ролята на фасилитатора на всеки един от етапите на развитие на един екип, дадени от модела на Тъкман и Дженсън
• Познават начините, чрез които един фасилитатор може да помогне на група хора за достигане до консенсус: чрез насърчаване на участие до избор на решение
• Осигурят насоки за справяне с разцеплението на групи, нефункционалността и трудните хора в тези групи.
• Дефинират понятието намесване, кога е необходимо такова и как се прилага.

 

Основни теми на програмата:


BTAMOGI Psychology Customers Arthur Adams БТАПОИИ Психология Клиенти Артър Адамс

Изпрати запитване!

 

 

  • Модул едно: Разбиране за фасилитиране

    Какво е фасилитиране
    Какво е фасилитатор? Роли на фасилитатора.
    Цели и инструментариум на фасилитирането?
    Фасилитиране на живо и онлайн.
    Фaсилитиране на среща с група участници на живо (“roomies”) и други – онлайн (“zoomies”).

  • Модул две: Планиране на среща, с цел фасилитиране

    Видове срещи и събрания.
    Подготовка на фасилитатора. Подготовка на срещата.
    Логистично и технологично осогуряване.
    Преценка на нужда от допълнителен ко-фасилитатор или технически/IT помощник.
    Събиране на предварителни данни. Подготовка на въпроси и теми.
    Необходима предварителна информация за участниците.

  • Модул три: Постигане целите на срещата.

    Изграждане на авторитет и доверие.
    Работа с агендата/дневния ред. Спазване на времето.
    Правила за участие (Do’s and Don’ts).
    Извеждане на ключови заключения.
    Фасилитиране на обсъждане тип дискусия.
    Фасилитиране на обсъждане тип брейн сторминг.
    Начини за третиране на неразрешени въпроси.
    Съвети при неспазване (разширяване) обсъжданите теми.

  • Модул четири: Управление на участниците

    Спечелване/разчупване в началото. Изграждане на групова динамика – онлайн и в зала.
    Ангажиране на вниманието и интереса. Проблема с мултитаскинга.
    Стимулиране на мълчаливите. Окуражаване на участие. „Провокиращи“ въпроси
    Деликатно отнемане на думата на прекалено говорещите.
    Често срещани типажи трудни хора и как да се справите с тях.
    Проблемни участници. Справяне с конфликт.
    Начини за перефразиране и преформулиране на проблеми:

    1. Припомняне на общите цели за групата.
    2. Подмяна на „горещи” думи и теми с неутрални такива.
    3. Подмяна на проблема.
    4. Разглеждане на даден проблем от нова, различна гледна точка.

    Връщане на хората към работа по същество.

  • Модул пет: Заключителни задължения на фасилитатора

    Техники за намеса.
    Достигане до момент на съгласие.
    Идентифициране на опции.  Подготвяне на списък с одобрените опции
    Избор на решение. Синтезиране и обобщаване.
    Приключване на срещата.
    Ангажименти/информация след срещата.