Добре дошли на обучението на тема Обучение за обучители /Train The Trainer.

Независимо дали се каните да станете професионален обучаващ, тренер или се налага да изпълнявате тази роля като част от работата си, вие със сигурност искате да сте подготвени за този процес. Това обучение ще ви запознае с видовете методи за обучение, чрез които да създадете и поднесете едно заинтригуващо и приковаващо вниманието обучение.

 

Презентация под формата на беседа с бизнес примери, включително от личната практика на водещия.

Практическа част със задачи, казуси и дискусии в групи.

Ролеви игри по конкретни ситуации и анализ на приложимостта на възможните решения.

Въпроси и отговори. Обратна връзка и конкретни съвети към участниците.

Вижте пълна информация какво включва обучението»

В края на обучението участниците ще

• Умеят да дефинират правилно понятията обучение, фасилитация, презентация и лекция.
• Разберат как да идентифицират нуждите на участниците в обучението.
• Могат да създадат структура и план на обучението, който да инкорпорира целите на обучението с учебните предпочитания и индивидуалните способности на участниците
• Създават активна и заинтригуваща учебна среда, в която вниманието на обучаемите остава на високо ниво през цялото обучение.
• Разработват помощни материали и материали за визуално представяне.
• Създават и прилагат учебни активности, казуси и ролеви игри съобразени с темата и обучаемите.
• Управляват успешно трудните участници и теми.

 

Учебен материал със слайдове от презентацията на водещия

Материали за работа по време на обучението – казуси, упражнения, тестове

Статии и съвети за самостоятелен прочит след обучението

Сертификат за участие

Вижте пълна информация какво включва обучението»

 

Еднодневно отворено обучение:
–  8 учебни часа. Такса: 150 евро без ДДС за участник

Отстъпки при повече участници от една организация в едно обучение.

Вижте пълна информация какво включва обучението»

За вътрешнофирмено обучение (присъствено или онлайн формат) – изпратете запитване:  info@arthuradams.bg

 

Основни теми на програмата:


Регистрирай се сега!

  • Принципи на създаване на обучение

    Що е обучение? Цели на обучението.
    Какво мотивира хората да учат. Принципи на ученето за възрастни.
    Кривата на вниманието.
    Забравяне и запомняне.
    ВАК – визуален, аудиален и кинестетичен тип.
    Обучението не е лекция!

  • Подготовка за обучение

    Триъгълникът: обучаващ – съдържание – обучаеми/аудитория.
    Как хората разбират и помнят чуто и видяно. Ефектът на преживяването.
    Идентифициране на нуждите/пропуските. SKA Gap Analysis.
    Структура на обучението.
    Троен принцип.

  • Въведение

    Преди да започне обучението – работа с аудиторията.
    Подготовка на обучаващия.
    Подготовка на въведението – какво да кажем, за да създадем интерес.
    „Разчупване на леда“
    Акценти на обучението.

  • Спечелване и задържане на вниманието на обучаемите

    Как да избегнем скуката, монотонността и да държим хората будни и мотивирани?
    Подходът на обучаващия.
    Техники за говор и стил: използване на темпо, дикция, интонация и форте.
    Използване на емоция и хумор.
    Интерактивност.
    Приложимост на преподаваното съдържание.

  • Създаване и правила за използване на активности в обучението

    Айсбрейкър – кога, колко и за кого е приложим?
    Дискусия – типове въпроси, времетраене, контрол.
    Брейн-сторминг – ползи и начини за използване.
    Казуси – подготовка, материали, дължина.
    Ролеви игри – подготовка, избор на участници, контрол.
    Групови игри и упражнения – начин на употреба и правила.
    Физически игри – топка, пластелин, други подобни. Игри на открито.
    Техники за анализ на активностите.

  • Индивидуално обучение, туторинг, коучинг

    Особености на индивидуалната форма на обучение.
    Цел и план на провеждане, материали, предварителна работа.
    Задачи за самостоятелна работа.
    Обратна връзка към участника.

  • Трудни ситуации по време на обучение

    Умения за отговаряне на въпроси от обучаемите.
    Как да преодоляваме възражения и заяждане?
    Несериозно и шеговито отношение на обучаемите.
    Стрес и сценична треска. Техники за преодоляване.
    Справяне с прекъсвания.
    Форс-мажорни ситуации.

  • Личен стил и навици на обучаващия

    Изразни средства. Избор на език, стил и ниво на формалност.
    Невербални сигнали: поведение, жестове, мимики.
    Позите на обучаващия. Седнал или прав?

  • Техническа подготовка

    Събиране на материали, истории, документи.
    Създаване на план на обучението.
    Предвиждане на времето за всяка част.
    Подготовка на залата. Подходящи начини на подреждане.
    Аудио-визуални средства – мултимедийна техника, екрани, флипчарт. Правила за използването.
    ПауърПойнт – Да или Не? Правила при създаване на презентационни слайдове.
    Използване на друг софтуер, видео и материали.

  • Справяне с трудни участници

    Справяне с негативни участници. Съзнателно търсене на конфликт.
    Основни правила. Предизвикателства и решения.
    Справяне с агресивни хора.

  • Справяне с трудни теми

    Трудната материя и как да се справим с нея.
    Нагаждане на материалите към чувствителни теми.
    Справяне с чувствителни теми по време на обучението.

  • Заключение

    Професия обучител.