Програмата е разработена за управители на фирми, маркетинг мениджъри, търговски директори, маркетинг специалисти и всички, които се интересуват от проучване на пазара и потребителското поведение.

 

Това обучение ще ви помогне да:
– Разработите маркетингова стратегия (или комплекс от маркетингови стратегии)
като се вземат под внимание всички аспекти на организацията, които взаимодействат с пазара
– Получите основни знания относно изграждането на стратегически пазарен план – план за всички аспекти на стратегията на организацията на пазара
– Направите стратегически анализи на маркетинговата и фирмената среда
– Повишите ефективността на вашата организация чрез стратегическо пазарно планиране

 

Основни теми на програмата:


Market Research Arthur Adams Пазарни Проучвания Артър Адамс

Market Research Arthur Adams Пазарни Проучвания Артър Адамс

  • Същност и цели на пазарните проучвания Видове пазарни проучвания

    – Аспекти на пазарното проучване
    – Обхват на пазарното проучване
    – Видове пазарни проучвания
    – Времеви период
    – Равнище и направление на проучването
    – Обхват и стратегическа ориентация

  • Принципи на проучването на пазара

    – Принцип на обективността
    – Принцип на конкретността
    – Принцип на комплексността
    – Принцип на всеобхватността
    – Принцип на интерактивността
    – Принцип на съгласуваността

  • Анализ, диагностика и прогнозиране на пазара

    – Определяне на релевантния пазар
    – Диагностика на пазара и анализ на продажбения и пазарния потенциал
    – Прогнозиране на пазара

  • Конкурентни проучвания

    – Идентифициране на конкурентите и определяне на тяхната стихийна популярност
    – Събиране на базова информация за конкурентите
    – Проучване на маркетинговите политики на конкурентите

  • Проучване на потребителите

    – Събиране на информация по основни социално-икономически показатели- свързана с набиране на вторична информация
    – Реализиране на мотивационни проучвания- свързана с набиране на първична информация
    Проучване на потребителите в търговията на дребно
    Отношението на клиентите
    Вероятността за покупка
    Удовлетвореността от посещението на търговския обект

  • Изготвяне на програма за проучване

    – Структура на изследователския процес
    – Проблем, обект, предмет и основни изследователски въпроси на проучването
    – Изследователски хипотези и изследователски стратегии

  • Информационно осигуряване на пазарните проучвания

    – Видове информация – предимства и недостатъци на първичната и вторична информация.
    – Методи за събиране на първични данни. Класифициране
    Качествени методи за събиране на данни:
    Количествени методи за събиране на данни
    Наблюдението и експеримента, като методи за събиране на първични данни
    Специални форми на допитване- панели, хол-тестове и клинични изследвания
    Изготвяне на въпросници. Формулировка на въпросите

  • Заключителни етапи на проучването