„Балкантел“ ООД е различна българска компания. Тук хората работят, защото им харесва. Понякога се смеят, понякога се мръщят, но винаги са насочени към една цел: заедно да си свършат работата. А след това да се радват на успехите си!
Една от причините е, че собствениците са в позициите на изпълнителни директори и като такива са част от екипа. И работят наравно с останалите. Да, носят повече отговорност – може би затова се вслушват в мнението на останалите.
Историята на „Балкантел“ ООД започва през 1990 г. като проектно-ориентирана инженерингова компания, която разработва и произвежда иновативни продукти и технологии за гражданската и военната авиация, жп транспорта, енергетиката и телекомуникациите.
(Компанията се е налoжила като водещ изпълнител на проекти в целия им жизнен цикъл – проектиране, производство, доставка, инсталация, системна интеграция, курсове на обучение, поддръжка. Изпълнила е множество проекти в сферата на телекомуникациите, навигацията и жп сигнализацията от стратегическо значение за страната.)
През 2021 г. компанията взе решение да повиши мениджърските компетенции за ръководителите на отдели – 16 човека. След уточняване на нуждите и конкретните учебни модули заедно с избраната обучителна компания – Артър Адамс ® Бизнес Трейнинг България – бе създадена програма за развитие състояща се от 8 модула в рамите на 10 месеца.
От методическа гледна точка обученията съдържаха присъствен ден – отначало в онлайн среда, заради ограниченията наложени от ковид – а по-късно в зала. Всеки модул съдържаше и задача за самостоятелна работа, която всеки участник впоследствие предава и получава обратна връзка от водещия на обучението.
Преподавателят Кристиан Георгиев използва силно интерактивен стил, който позволи бързо „разчупване“ и максимална ангажираност на участниците. Наред с изобилието от реални примери от неговия богат професионален опит, както и провокативно-предизвикателни ролеви игри, участниците успяха да се „вживеят“ в казуси, често разпознавани като типични за тяхната работна среда.
Особено подходяща беше постигнатата „симбиоза“ между водещия обучението и изпълнителните директори, за да се съчетае учебен материал с конкретни практики и правила за непосредствено използване от участниците в трудовото им ежедневие.
Заключението след проведената Програма обучения е, че тя беше много успешна. Реално приложими знания бяха трансферирани в умения, а използваните учебни похвати като казуси, дискусии, групови и индивидуални ролеви игри и тестове за самооценка създадоха позитивна и забавна атмосфера, подпомагаща не просто запаметяване, а и промяна в нагласите на участниците.
МЕНИДЖЪРСКАТА ПРОГРАМА включваше следните теми: Мениджърски функции, целеполагане и контрол, Делегиране и обратна връзка, Мотивация и ангажиране, Управление на време и приоритети, Вземане на решения, Управление на конфликти, Писмена бизнес комуникация, Емоционална Интелигентност
Изразено беше желание за още обучителни модули, отново специално създадени за Балкантел ООД.