Това обучение е насочено към мениджъри и лидери – настоящи и бъдещи, които желаят да създадат и ръководят ефективни и мотивирани екипи от хора, които харесват това, което правят и как го правят. Екипното взаимодействие се подчинява на много фактори. Предоставя се практически поглед върху работата и управлението на екип през погледа на лидера. Особено внимание е отделено на мотивацията – както собствената, така и на членовете на екипа. И естествено отговор на вечния въпрос: как да мотивираме хората с нематериални стимули?
Презентация под формата на беседа с бизнес примери, включително от личната практика на водещия.
Практическа част със задачи, казуси и дискусии в групи.
Ролеви игри по конкретни ситуации и анализ на приложимостта на възможните решения.
Въпроси и отговори. Обратна връзка и конкретни съвети към участниците.
Вижте пълна информация какво включва обучението»
Това обучение е насочено към мениджъри и лидери – настоящи и бъдещи, които желаят да създадат и ръководят ефективни и мотивирани екипи от хора, които харесват това, което правят и как го правят. Екипното взаимодействие се подчинява на много фактори. Предоставя се практически поглед върху работата и управлението на екип през погледа на лидера. Особено внимание е отделено на мотивацията – както собствената, така и на членовете на екипа. И естествено отговор на вечния въпрос: как да мотивираме хората с нематериални стимули?
Учебен материал със слайдове от презентацията на водещия
Материали за работа по време на обучението – казуси, упражнения, тестове
Статии и съвети за самостоятелен прочит след обучението
Сертификат за участие
Вижте пълна информация какво включва обучението»
- Що е екип?
Разлика между група и екип. Има ли нужда винаги от екип.
Условия за създаване на функциониращ екип.
Изисквания към екипното взаимодействие.
Комуникацията в екипа.
Поддържане на позитивно отношение и мотивация – предпоставка за ефективен екип.
- Жизнен цикъл на екипа
Жизнен цикъл на екипа (по Тъкман).
Практически стъпки по управлението на екип.
Преодоляване на проблеми при управлението на екип: прекален или слаб контрол, конфликтни личности, неясни взаимовръзки.
Изграждане и развитие на хората – или как да задържаме и развиваме членовете на екипа.
- Лидерството като начин за влияние и вдъхновение на хората
Вродена или придобита способност е лидерството – какво казва теорията. Промени в разбирането за лидер.
Мениджмънт (транзакционен) или Лидерство (трансформационно).
Авторитаризъм и авторитет (по Френч и Рейвън).
Формален и неформален лидер.
Как да придобием и развием качествата необходими за да бъдем лидери?
- Лидерство в организацията
Лидерски стилове обусловени от ситуацията: ситуационно лидерство.
Връзка между мотивация и компетентност на служителя и необходимостта от конкретен лидерски подход.
Харизма. Личен пример. Да водиш или да ръководиш?
- Мотивация
Самомотивация – наистина ли хората са толкова различни?
Какво казват теориите за мотивацията на хората? Маслоу, Маклилънд, Херцберг.
Вътрешна и външна мотивация.
Връзка между мотивацията и програмата за развитие на служители, делегирането и обратната връзка.
- Материална и нематериална мотивация
Темата за парите и кога тя е водеща?
Личният пример и комуникацията в екипа – предизвикателство пред мениджъра-лидер.
Как може да се създаде екип, който е мотивиран?
Възможности на лидера да мотивира екипа си.
Списък от мотивационни инструменти, които са по силите и джоба на всеки лидер.
- Справяне с конфликти в екипа
Конфликти в екипа. Причини и поводи.
Медиация и управление на конфликт между членове на екипа.
Подход към конфликтни, негативни и оплакващи се служители.
Справяне с междуекипен конфликт. Кога да бъде въвлечен по-висшия мениджмънт?
Превенция на конфликти. Създаване на позитивна атмосфера.
“Хареса ми комуникацията с хората. Научих много нови и интересни неща, които ще намерят приложение в ежедневието ми. Като цяло курсът беше много полезен за мен.”
–Оперативен контрол - ING Bank, "Асертивност и самоувереност"
“Хареса ми, че е представено разчупено, кара те да се замислиш върху себе си и да промениш начина, по който се държа в обществото.”
–Специалист - ING Bank, "Асертивност и самоувереност"
“Хареса ми възможността да научим нови техники за продажби, да споделим опит, да открием пропуски в нашите знания, да подредим знанията, които имаме.”
–Директор - Борика-Банксервиз АД, "Умения за продажби на високотехнологични продукти"
“Изключително съм впечатлена от игрите и упражненията. Самият факт, че всички се включихме във всичко с очевиден интерес, говори достатъчно. Най-вече играта за комуникация.”
–Унибет
“Възможността всички да участват в упражненията, обсъжданите теми и възможността да се обмени опит и гледни точки с колеги.”
– х-л Интернационал
“Обучението беше забавно и много добре поднесено. Липсваше сухотата на подобни мероприятия. Сякаш сам достигаш до извода, а не някой друг да ти го налага.”
–Елдорадо корпорейшън
“Интерактивността и възможността за поглеждане в частния случай. Определено беше полезно и полага много добри основи.”
–Унибет
“Много харесах начина, по който ни беше представена информацията от водещите. Казусите и задачите бяха актуални и съвсем точни.”
– Група Елит АД