За всички, които трябва да провеждат обучения от интерактивен и практически тип на аудитории от всякакъв размер.
Изучават се подходи за задържане на вниманието и повишаване на ефективността на запомняне посредством използване на съвременни теории за ученето при възрастни индивиди. Представят се методики за създаване на упражнения, казуси и ролеви игри, които да стимулират аудиторията към максимално участие и ангажираност към преподаваната тема. Обръща се внимание и на задължителните изисквания към трeнера.

 

Това обучение ще ви помогне да:
– подготвяте и изнасяте обучения, които ще бъдат убедителни и запомняни
– научите техники за справяне с всякаква аудитория и ситуация
– разберете въздействието на вашия глас и език на тялото върху аудиторията.
– разработвате упражнения, ролеви игри, казуси
– се справяте с последващи въпроси и да ги обсъждате убедително
– да продадете идеите си и да бъдете убедителни.

 

Основни теми на програмата:


Training Trainers Arthur Adams Обучение Обучаващи Артър Адамс

Training Trainers Arthur Adams Обучение Обучаващи Артър Адамс

  • Дефиниции

    Що е Обучение?
    Разликите между обучение, презентация, лекция
    Обучител, водещ, лектор, преподавател, презентатор
    Принципи на ученето и методики за обучение на възрастни

  • Има ли “родени трейнери”?

    Погрешни схващания за способноста да се изнасят презентации
    А защо изобщо се водят обучения? – Упражнение
    Полезни съвети: Важно и ефектно – как да ги подредим? А как да убедим аудиторията в тезата си?

  • Подготовка на обучение

    Целите обуславят материала, начина и резултата
    Информационна цел
    Търговска цел
    Убеждаваща цел
    Фази на подготовката – практическа работа

  • Подготовка на материалите за презентация

    Определяне на целите и съдържанието
    Избор и подбор на материалите
    Подреждане на основните точки
    Скициране на съдържанието и използване на бележки
    Анализ на аудиторията
    Подготовка на мястото на обучение с оглед целите на работа

  • Структура на обучение. Създаване на обучение по предварително зададени параметри

    Въведение
    Ключови моменти
    Стандартно и нестандартно въведение
    Изложение
    Принципно структуриране
    Тройният принцип
    Заключение
    Ключови моменти; енергетизиране на аудиторията

  • Вербално послание

    Писмен текст или “the writing on the wall”
    Какво става, ако четем пред аудиторията?
    Глас. Характеристики. Упражнение по въздействие с глас
    Език, речник, стил, ерудиция

  • Невербални сигнали

    Поведение и овладяване на спонтанни затруднения
    Невербални послания по време на презентиране
    Силата на погледа – визуална обратна връзка с аудиторията
    Полезни съвети и упражнение за невербална комуникация
    Харизма и използване на хумор

  • Сценична треска – кой ли я няма? А дали е наистина пречка?

    Правила за справяне с напрежението и стреса преди, по време и след излизане пред аудитория
    Упражнение по самоконтрол

  • Работа с аудиторията

    Въпроси и отговори
    Подготовка за комуникация с аудиторията
    Даване на обратна връзка към участник
    Как да парираме враждебност
    Как да се справяме, когато ни зададат въпрос, чийто отговор не знаем…
    Как да се справяме с несериозни участници (“шегаджии”)
    Как да реагираме при форсмажорни обстоятелства

  • 5 тайни за изграждане на доверие с обучаемите

    Въвличане на аудиторията, личното отношение и индивидуален подход
    Методът “ваксинация” – разрешаване на очакванията на участниците и потенциалните страхове на аудиторията
    Подходът “общ знаменател” – осигуряване на съпричастността на аудиторията
    Продажбени методи при презентацията – От наративен към интерактивен подход
    Техники да накараме аудиторията да запомни максимално от чутото – подобряване на кратко и средносрочното запомняне

  • Аудио Визуални средства

    Цели и предназначение – кога и дали да ги използваме
    Правила за работа
    Нестандартни нагледни материали – изискват допълнителн подготовка и преценка за пригодността

  • Оценка на ефективността на обучението

    Методи за оценка