„(За)дръжте таланта!“

woman_comp_sea_pexels-photo-319917Хората с потенциал или така наречените „таланти“ са най-ценният човешки капитал за всяка компания. Един типичен проблем е, че тъкмо ги идентифицирате и те вземат и напуснат! Особено боли, когато са инвестирани много време, обучения и средства.

Да си кажем направо – без таланти никоя компания не може да остане дълго на пазара. От друга страна талантите си знаят цената и ...

Прочети цялата →
0

5 начина да накараш шефа ти да те намрази (или обича)

 
gorilla-monkey-puppy-ape

 

Всеки човек има шеф. Служителите имат мениджър. Мъжът има жената, а папата – знаем кой. Обикновено човек не се старае да предизвика омразата на шефа си, но това често се получава от само себе си.

 

 

 

 

 

Поводи много. Например как да не се ядосваш на така наречения шеф, когато ти дава неадекватни задачи? Как да не го игнорираш, когато тъкмо си започнал ...

Прочети цялата →
0

Мит наречен „мултитаскинг“

 

hustle-and-bustle-1738072_1920

(мултитаскинг – изпълнение на няколко дейности едновременно)

 

 

 

 

Наскоро бях на среща в една голяма фирма и бях впечатлен от надпис в залата за срещи:

„Ние не използваме смартфоните си по време на среща, а Вие?“

Забавното е, че тази фирма е един от най-големите производители на смартфони (и не само). Припомних си стотиците срещи, на които съм присъствал, където почти всички участници слагат смартфона ...

Прочети цялата →
0

ROI на усмивката или как клиентското обслужване носи повече от пари?

girl-behind-banknotes-41526

Питат ме често какво е ROI – return on investment, или възвръщането на инвестиция (от обученията). Наскоро видях жив пример за това. Нека ви разкажа.

Миналата седмица пътувах за среща с клиент в Благоевград, който е знае смисъла на ROI и е решил да направи инвестиция в обучения на своите служители. Спрях да заредя на бензиностанция още веднага след София – обичам да пътувам с ...

Прочети цялата →
0

Как да свършим „всичко“, дори когато времето не достига?

Лятната жега е може би най-неподходящото време да говорим за управление на времето. Мозъкът се размеква, дори и малка бира действа като приспивателно, а дългите дни ни карат да си мислим, че все ще има достатъчно време и за мотаене и за работа. Едва ли не очакваме, че работният ден е станал по-дълъг, а ние имаме време за „всичко“. Така ли е наистина?

glass-time-watch-business Прочети цялата →

0

История за банички, делегиране и мотивация

Познавате традиционната българска мазна баничка, която е изхранвала и продължава да изхранва изгладнелия рано сутрин, закъсняващ за работа българин/българка. През последните две три години тази традиция все повече намира израз в естествен капиталистически интерес към отваряне на баничарници на всякакви места, край които тече човекопотокът и го съблазняват с аромат на вкуснотия. Особено атрактивни са местата наричани носталгично „на кюше”, което в софийски превод ще рече – на всяка спирка на метрото.
Та моята история започва на люлинската спирка на ...

Прочети цялата →
0

Полезни съвети при даване на обратна връзка – 2 част

Feedback

– Въпроси с отворен край
Задавайте въпроси с отворен край за да подканите събеседника си да сподели повече детайли и да е по-обстоен.
Използвайте думи като:

– Какво?
– Как?
– Кой?
– Кажи ми?

Избягвайте затворените въпроси, когато се опитвате да извлечете повече информация от някого.

Избягвайте думи като:

– Направи ли го?
– Правил ли ...

Прочети цялата →
0

Да живее мързеливият служител!

Преди няколко години се появи една статия, която – за разлика от всички останали твърдеше, че всяка организация трябва да има поне един мързелив служител…повече. Не, не си мислете, че се препоръчва наемането на хора, които не искат да работят. Идеята е да има служители, които няма да се трудят повече от нужното за постигане на желания резултат. Тези хора предпочитат да помислят и планират, преди да действат, отколкото само да действат.

Това са хората, които искат да знаят защо са ...

Прочети цялата →
0

10 начина да разкараш гаджето си (пардон, аудиторията си)

10 начина да разкараш гаджето си (пардон, аудиторията си)

Преди известно време публикувахме тази статия и доста хора се обадиха, за да се посмеем заедно по повдигнатата тема. Мислех си, че съвременното академично образование и огромното количество обучителни организации са довели до масово подобряване на качеството на презентиране, докато миналата седмица след дълга презентация по един проект за организационно консултиране, един от присъстващите ...

Прочети цялата →
0

Как да предоговаряме крайните срокове.

Рубрика: Малките съвети на големите мениджъри!

На колко от вас следното изречение звучи някак си познато: „Чувствам се много неловко, когато шефът ми постави краен срок на задача, по която работя и някъде по средата ми става ясно, че няма начин да се справя в рамките му. Необходимостта да се обърна към него с молба за допълнително удължаване на първоначалния срок ме кара да се чувствам неудобно и дори глупаво, защото в крайна сметка излизам с ...

Прочети цялата →
0
Page 1 of 6 12345...»