Да живее мързеливият служител!

Преди няколко години се появи една статия, която – за разлика от всички останали твърдеше, че всяка организация трябва да има поне един мързелив служител…повече. Не, не си мислете, че се препоръчва наемането на хора, които не искат да работят. Идеята е да има служители, които няма да се трудят повече от нужното за постигане на желания резултат. Тези хора предпочитат да помислят и планират, преди да действат, отколкото само да действат.

Това са хората, които искат да знаят защо са нужни 5 (пет) подписа за одобрение, когато и един е достатъчен. Те искат да разберат защо прогнозите се пишат по две седмици всеки месец, когато с малко повече мисъл този процес може да се съкрати наполовина, а резултатите може да се окажат по-точни. Те се чудят защо е нужна толкова много административна работа, когато може това време да се отдели за клиентите. Недоумяват защо бюрокрацията задушава и най-благородните идеи, от които компанията би спечелила, ако не пари, то поне престиж.

Техният мързел се противопоставя на репликата: “Така трябва”. Те се опитват да постигнат повече с по-малко усилия.
Ако случайно сред вашите служители има някой от тези “мързеливци”, спомнете си следното:

-Може да не са прави, но ги изслушвайте, защото те са на ваша страна.
-Именно техните постоянно добри резултати може да ви гарантират постигането на годишния план.
-Дали пък не е добре, ако и другите служители престанат да са прости изпълнители.
-Ако те постигат за 8 часа колкото друг за 10 часа, не ги притискайте да работят по 10 часа – може би те имат нужда от време да генерират нови идеи.
-А ако нямате такива “мързеливи” служители, може би трябва да си наемете. Можете само да спечелите…

0

You must be logged in to post a comment.